2. joulukuuta 2013

Näitä lisäravinteita minä käytän

Laitan päivityksen tällä kertaa lisäravinteista, joita käytän. Yhtenä yhteistyökumppaninani on FAST. Ja voin todella seistä FASTin takana ja sanoa, että koen tuon olevan paras lisäravinne merkki! Olen käyttänyt FASTia jo muutamien vuosien ajan ja on mahtavaa, että se toimii yhteistyössä kanssani.



                                     Tähän väliin kuva kaikista lisäravinteista, joita käytän





Ja sitten miten noita sitten miksataan.
Jos teen kevyempaa treeniä, esim. palauttavaa intervallia tai kuntopiiriä, käytän urheilujuomaa. Myöskin vesi toimii aivan hyvin, mutta esim. etelän leireillä kuumuus vaatii usein veronsa ja tässä urheilujuoma jauhe toimii vallan mainiosti.

Kovemmassa treenissä, esim. kovassa puntti tai juoksu treenissä teen oman sekoituksen heraproteiinista, hiilihydraattijauheesta. Lisään vielä aminorushia, mikä on melko uusi tuttavuus, mutta olen kyllä todennut sen erittäin hyödylliseksi. Se sisältää useita aminohappoja ja kreatiinia. Suosittelen. Jos minulla on räjähtävyyttä vaativa treeni, nappaan kreatiinia tunnin ennen harjoituksen alkua. Kuten nopeus, lähtö tai nopeusvoima treeniin. Aminorushkin siis sisältää kreatiiniä, joten en ota sitä aina erikseen. 

Olen huolehtinut hyvin nuoresta asti, että treenin jälkeen saa heti ensimmäisen puolen tunnin aikana ravintoa. Tällöin harjoittelusta saa kaiken mahdollisen hyödyn. Olenkin syönyt DIETMIX- proteiini patukoita, jotta saan hieman energiaa heti treenin jälkeen. Lempimakuni on karamelli ja se on kyllä hyvää!
Sain myös uuden tuttavuuden eli PUDDING- proteiini vanukkaan. Siinäkin minulla on karamelli maku, kun tykkään siitä niin paljon. Kokeilin sitä ensimmäistä kertaa nyt ja tuo karamelli pudding on kyllä hyvä välipala. Siinä on ravintosisältö kohdillaan ja maistuu hyvältä. Sain myös kokeiltavaksi piparinmakuista puddingia ja se maistuu kivan jouluiselta. Itse rakastan joulun aikaa todella paljon, joten tähän vuoden aikaan se kyllä sopii. Kannattaa kokeilla!

Olen jouluun asti herkkulakossa ja jatkan sitä sitten joulun jälkeenkin. Pudding toimii kyllä senkin kannalta hyvin, koska se vie makean himoa pois.


Tuossa siis palautusjuoma reseptini ja kiitokset FASTille!


Maria